دسته بندی:

گزارش مسابقات انتخابی ایران IeSF 2018

اشتراک گذاری

پایان مسابقات انتخابی تیم ایران و مشخص شدن قهرمان‌ها

 

 

پیش به سوی رقابت های جهانی ورزش‌های الکترونیک IeSF 2018

مسابقات انتخابی تیم ایران جهت شرکت در مسابقات جهانی ورزش‌های الکترونیک (IeSF 2018) که آبان ماه امسال در کشور تایوان برگزار می‌شود، چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه به میزبانی آکادمی ورزش‌های الکترونیک ایران (به نمایندگی لقمان شاورانی) و برگزاری مجموعه‌های جی‌گیم، ایران سایبر گیمز، جونیور و ووید به پایان رسید و قهرمان رشته‌ها مشخص شدند.

 

csgo
رقابت‌های رشته CS:GO در دو مرحله آنلاین و حضوری و طی مدت چهار روز انجام شد. ۲۷ تیم شرکت کننده به صورت BO3 و در جدول دو حذفی با یکدیگر رقابت کردند و در نهایت تیم‌های For Glory, Hakim Gaming, Peace Revokers و Pure Souls به مرحله حضوری راه یافتند. مسابقه حضوری ۲۹ مرداد ماه در گیم‌سنتر جونیور برگزار شد و پس از انجام یک فینال زیبا و هیجانی، تیم For Glory توانست Hakim Gaming را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست دهد و مقام قهرمانی را کسب کند.

از تمامی دوستانی که به تماشای بازی‌های روز نهایی در Twitch جی‌گیم نشسته بودند به دلیل کیفیت نامناسب عذرخواهی می‌کنیم، این مورد به دلیل اختلال در اتصال به سرورهای اروپا بود. در نظر داشته باشید که جهت ارسال مدارک به فدراسیون جهانی استریم این بازی‌ها در Twitch اجباری بود و متاسفانه امکان استفاده از دیگر سرویس‌ها وجود نداشت.

همچنین مواردی در طول برگزاری مسابقه CS:GO رخ داد که لازم به توضیحات زیر می‌باشد:


مسابقه تیم Vanguards و Peace Revokers در مرحله آنلاین با تنش بین دو تیم همراه بود و در ابتدا موجب اخطار گرفتن تیم ونگارد به دلیل بی احترامی به بازیکنان حریف شد. پس از نتیجه ۱-۱ و کشیده شدن بازی به مپ سوم، تیم Vanguards اعتراض و درخواست بندی‌کم از بازیکن تیم Peace Revokers کرد و تیم داوری اعلام کرد که بندی‌کم ها در انتهای بازی از بازیکنان گرفته می‌شود.
پس از پایان بازی به کاپیتان تیم Peace Revokers بندی‌کم‌های درخواستی اعلام شد و تیم مذکور اقدام به ارسال این بندی‌کم‌ها نمود. همچنین تیم Peace Revokers نیز درخواست بندی‌کم یکی از بازیکنان تیم ونگارد را اعلام کرد.
پس از درخواست تیم داوری از تیم ونگارد برای ارسال بندی‌کم بازیکن مورد نظر، تیم ونگارد از رکورد بازیکن مذکور بندی‌کم ارسال کرد و متاسفانه این بازیکن از بازی خود بندی‌کم تهیه نکرده بود.
طبق قانون زیر که در صفحه مسابقه آمده است، عدم ارسال بندی‌کم موجب حذف تیم از مسابقات می‌شود:

*** تمام بازیکنان تیم (۵ بازیکن) موظف هستند که Bandicam را بر روی دستگاه خود نصب کرده باشند و در زمان مسابقه بازی خود را ضبط کنند. تیم برگزاری در صورت نیاز و وجود مشکل Bandicam را از بازیکن مورد نظر درخواست خواهد کرد تا مورد بررسی قرار گیرد. اگر بازیکنی در صورت درخواست Bandicam از فرستادن آن ممانعت کند تیم خاطی از مسابقات حذف خواهد شد

تیم برگزارکننده در طول مکالمات خود با تیم ونگارد بارها اشاره کرد که حذف این تیم به دلیل نداشتن بندی‌کم هست نه به این دلیل که بازیکن در اصطلاح از چیت استفاده کرده باشد.


در تمامی مسابقه‌ها مشکلاتی پیش می‌آید که دلایل مختلفی دارد. مشکلاتی مانند کنسل شدن مسابقات، برگزاری بازی‌ها بدون داور، رسیدگی نکردن به خواسته بچه‌ها و … . بعضی از این مشکلات طبیعی‌ست و حاصل خستگی دوران برگزاری یا مشکلات ناگهانی در طول برگزاری می‌باشد که از آن‌ها می‌توان به عنوان خطای انسانی یاد کرد. تیم ما هم در بعضی مواقع با این مشکلات روبرو بود مانند یک مورد که داور متوجه باز بودن Talk یکی از بازی‌ها نشده بود که این مساله پس از دقایقی برطرف شد.
متاسفانه تلاش به منفی نشان دادن مسابقات انتخابی تیم ایران از سمت بعضی از دوستان نشانه کم لطفی آن‌هاست چرا که مواردی به این شکل را در مقابل تمام زحمت‌هایی که برای برگزاری این بازی‌ها کشیده شده است گذاشته اند.
امیدواریم که هدف تمام افراد، رشد و بازگرداندن جایگاه واقعی رشته ورزش‌های الکترونیک در ایران باشد.


یکی از اصلی‌ترین مواردی که در این چند روز رخ داد، حمله به سرورهای برگزاری بود که دو مرتبه موجب وقفه در بازی‌ها شد.
ما از پیش هم احتمال این مشکلات را می‌دادیم و در نهایت اجازه ایجاد اختلال دائمی در طول برگزاری را ندادیم.
نکته مهم دلیل ایجاد این اخلال‌هاست، چرا باید فرد یا افردای اقدام به ایجاد اخلال در این بازی‌ها کند؟ مسابقاتی که کاملا رایگان برگزار شده و هدفش اعزام تیم ایران به مسابقات جهانی‌ست.
در طول برگزاری به صورت مستقیم تهدید به حمله سرور از سمت سرپرست یکی از تیم‌ها صورت گرفت، همچنین روز شنبه که احتمال حمله به سرور را از پیش می‌دادیم، سرور جداگانه به بازی‌ها اختصاص داده شد و سروری که فقط یکی از بازی‌ها در حال برگزار شدن در آن بود دچار حمله شد.

در نهایت از حسین مظفری، سرپرست تیم سرور تشکر ویژه ای می‌کنیم که با وجود مشکلات بسیار، بهترین کیفیت موجود در سرورهای ایران را برای بازیکن‌ها به وجود آورد.

اطلاعات بیشتر، گالری تصاویر، مشاهده دموی مسابقات حضوری (فینال و نیمه‌نهایی) و جدول مسابقات CS:GO

leagueoflegends logo
رقابت‌های رشته LOL در دو جدول West و NA به صورت جداگانه برگزار شد و دو تیم برتر هر سرور به مرحله نهایی راه یافتند. مرحله نهایی ۲۸ مرداد ماه در گیم‌سنتر اینفینیتی برگزار شد و در نهایت تیم Void توانست قهرمان این دوره از مسابقات شود. مسابقات روز نهایی رشته LOL توسط تیم استریم‌جی پوشش داده شد و شما می‌توانید ویدیو بازی‌ها را در آرشیو استریم‌جی مشاهده نمایید.

اطلاعات بیشتر، گالری تصاویر و جدول مسابقات LOL

 

tekken7 logo
رقابت‌های Tekken در مجموعه اینفینیتی روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه انجام شد و ۶۴ بازیکن با یکدیگر به رقابت پرداختند. در نهایت، فیروز حسینی توانست مقام اول این مسابقات رو کسب کند.
اطلاعات بیشتر در مورد رشته تکن را در ICG بخوانید

لازم به ذکر است هیچ شخص و یا ارگانی اجازه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ایران برای شرکت در مسابقات فدراسیون جهانی ورزش‌های الکترونیک (IeSF 2018) را ندارد و اخبار این مسابقات تنها توسط نماینده قانونی این مسابقات از وب‌سایت www.iresa.ir و www.ggame.ir منتشر خواهد. برای مشاهده نماینده رسمی در وب‌سایت فدراسیون جهانی کلیک کنید

در نهایت از تمامی شما دوستان، بازیکنان و همکاران عزیز که ما را در طول برگزاری این مسابقات حمایت و یاری کردید صمیمانه سپاسگزاریم

دیدگاه خود را بنویسید